"Spiegel" wkrótce w smartfonach


Niemiecki tygodnik "Der Spiegel" zapowiedział wprowadzenie na rynek mobilnej aplikacji pozwalającej na przeglądanie zawartości pisma na ekranach smartfonów.

Katarzyna Kolenda-Zaleska rozstała się wczoraj z radiem Tok FM po siedmiu latach prowadzenia tam poranków. Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich w porozumieniu z radami programowymi mediów publicznych przygotowuje własny projekt ustawy medialnej. Jego założenia znane mają być na początku grudnia - zapowiedziała podczas debaty o misji TVP prezes SDP Krystyna Mokrosińska. "»Przekrój« powinien stać się tygodnikiem społeczno-obyczajowym z rozbudowanym działem cywilizacji i kultury. Chciałbym, żeby był tworzony na wzór amerykańskiego tygodnika »The New Yorker«" – usłyszał zespół "Przekroju", który w piątek przed południem spotkał się z nowym właścicielem tygodnika Grzegorzem Hajdarowiczem.



Anita Gargas pozostanie zastępcą dyrektora TVP 1 ds. publicystyki do czerwca bieżącego roku. Rosyjskie władze antymonopolowe wydały zgodę na przejęcie przez koncern Axel Springer moskiewskiej spółki córki grupy wydawniczej Gruner + Jahr. W środku sezonu Program 1 Telewizji Polskiej wprowadza zmiany w ramówce. Wcześniej zrobił to Program 2.

Natychmiastowego przywrócenia Jerzego Sosnowskiego (prowadzącego m.in. ”Klub Trójki”) do pełnych praw dziennikarza żądają od zarządu Polskiego Radia członkowie Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Programu III Polskiego Radia.

TVP Info wprowadził na antenę program "Nostalgia" wykorzystujący materiały archiwalne. By móc podawać aktualne ramówki stacji telewizyjnych na sobotę i niedzielę, Media Regionalne i Grupa Wydawnicza Polskapresse nie będą w tym tygodniu drukować dodatków telewizyjnych. Programy na przyszły tydzień ukażą się w głównych grzbietach gazet.

Telewizja Polska pożyczy od Banku Pekao SA 100 mln zł na finansowanie bieżącej działalności. Będzie ją to kosztowało 13,48 mln zł brutto. - Nie chodziłam po korytarzach TVP i nie chwaliłam się, że tam wracam - napisała w oświadczeniu przesłanym Onet.pl Patrycja Kotecka. Dziennik.pl napisał, że była wicedyrektor Agencji Informacji TVP ponownie obejmie stanowisko w spółce. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się na utworzenie spółki przez Telewizję Polsat i JimJam.



Niemal wszystkie największe firmy reklamy zewnętrznej zdecydowały się przystąpić do projektu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i zgodziły się, by polski rynek outdooru badać metodą Postar. Leszek Miller, były premier i polityk SLD, został stałym felietonistą "Super Expressu". Wcześniej przez dwa miesiące pisał dla tygodnika "Wprost" do czasu, kiedy pojawił się nowy redaktor naczelny, Tomasz Lis. Wydająca "Gazetę Wyborczą" spółka Agora nie musi przepraszać Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych ani ich szefa Grzegorza Biereckiego za serię artykułów na temat działalności SKOK-ów - orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie. To prawomocny wyrok, który oddalił apelację SKOK-ów.

Znany sprinter został dziennikarzem


Sprinter Marcin Urbaś, wielokrotny mistrz Polski na dystansach 200 i 100 m, został etatowym dziennikarzem sportowym wielkopolskiej telewizji WTK.

Wiosenne ramówki TVP 1 i TVP 2 bez superprodukcji


W wiosennych ramówkach głównych anten Telewizji Polskiej znajdą się nowe seriale i zadebiutują programy rozrywkowe – nie będą to jednak drogie superprodukcje.

Telewizyjna "Dwójka" stawia na teleturnieje


Pasmo teleturniejów o 19.30 wprowadzone w wiosennej ramówce Programu 2 Telewizji Polskiej zostanie przesunięte na 17.30. W związku z tym przesunięto też programy lokalne, które będą nadawane o godz. 16.

TVP Parlament przejmie obrady Sejmu


Telewizja Polska SA znów chce mieć kanał TVP Parlament. – Chcielibyśmy uruchomić ten kanał w ciągu kilku tygodni – zapowiada Daniel Jabłoński, p.o. rzecznik TVP.

"Wieczór Wybrzeża" powraca w wersji internetowej


Grupa Wydawnicza Polskapresse uruchomiła lokalny serwis informacyjno-społecznościowy Wieczorwybrzeza.pl.

Sąd uniewinnił Dorotę Nieznalską


Dorota Nieznalska została uniewinniona od zarzutu, że jej instalacja pt. "Pasja" obraziła uczucia religijne. Natomiast w uzasadnieniu wyroku sąd stwierdził, że TVN, pokazując materiał o wystawie Nieznalskiej, dopuścił się manipulacji.

Kanały ITI Neovision mogą trafić do kablówek


ITI Neovision, operator platformy satelitarnej N, szykuje pakiet kanałów dla sieci kablowych.

Chmura pyłów nie zakłóca sygnałów radiowo-telewizyjnych


Zdaniem ekspertów chmura pyłów wulkanicznych, która unosi się nad Europą, nie wpłynie na jakość sygnałów radiowo-telewizyjnych odbieranych w Polsce.

Przetarg na magazyn dla abonentów Cyfry+


Canal+ Cyfrowy ogłosił przetarg na przygotowywanie magazynu dla abonentów Cyfry+ pt. "Plus+".

"Upadek" Wałęsy zdjęciem roku


Zdjęcie Lecha Wałęsy z ceremonii odsłonięcia pomnika Wrota Wolności w Kobylanach, autorstwa fotoreportera PAP Tomasza Gzella, zdobyło Grand Prix w konkursie "Prasowe zdjęcie roku". Organizatorem konkursu jest Klub Fotografii Prasowej przy Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich.

Radio Zet rozdaje słuchaczom pączki


2,4 tys. pączków w 24 miejscach w Polsce rozda dziś słuchaczom Radio Zet w ramach w obywatelskiej ”akcji pączkowej” organizowanej z okazji Tłustego Czwartku.

Szymon Majewski projektuje koszulki


Szymon Majewski projektuje limitowaną kolekcję koszulek dla Fundacji Spełnionych Marzeń. Śmiała kreska popularnego komika pojawi się na specjalnej kolekcji koszulek Endo dla dzieci i dorosłych już 4 maja. Cały dochód ze sprzedaży koszulek pomoże stworzyć Dom Rodzica przy Szpitalu Dziecięcym przy ul. Litewskiej w  Warszawie.

Holecka powraca do "Wiadomości"


Danuta Holecka, prezenterka TVP Info, dołączy do prowadzących główne wydanie "Wiadomości" w TVP 1

Kampania reklamowa odświeżonej "Vivy!"


Ponad 5 mln zł wyda Edipresse Polska SA na kampanię relaunchową dwutygodnika "Viva!". Główne zmiany mają polegać na odświeżeniu czterech działów i wprowadzeniu nowej makiety pisma.

Rogowiecki stracił stanowisko, ale zostaje w TVP


Roman Rogowiecki stracił stanowisko zastępcy dyrektora Programu 1 Telewizji Polskiej, ale zostaje w TVP.