Opóźnia się start TVP Parlament


Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wciąż nie przyznała koncesji Telewizji Polskiej na kanał TVP Parlament.  Powodem niewydania decyzji są braki formalne we wniosku koncesyjnym złożonym przez TVP do KRRiT. Agnieszka Ogrodowczyk, dyrektor departamentu koncesyjnego, nie podaje szczegółów.

W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny". Nawet o ponad połowę ma zostać zmniejszony budżet serwisu Dziennik.pl – dowiedział się nieoficjalnie ”Presserwis”. "Glamour", "Pani" i "Zwierciadło" to jedyne tytuły z segmentu miesięczników luksusowych dla kobiet, które w trzech kwartałach br. poprawiły sprzedaż w stosunku do tego okresu w 2008 roku.



Zarząd Telewizji Polskiej podjął wczoraj kolejną uchwałę w sprawie zwolnień grupowych. Z nieoficjalnych informacji "Presserwisu" wynika, że pracę straci 800-900 osób. Sytuacja na rynku pracy dla dziennikarzy w ciągu ostatnich miesięcy stała się dramatyczna, a będzie jeszcze gorzej. Do takiego przekonania doszli uczestnicy wczorajszej debaty "Czy wszyscy dziennikarze skończą pod pośredniakiem?". Agencja informacyjna New York Times News Service zwolni większość dziennikarzy i przeniesie się na Florydę.

Agencja reklamowa DDB Warszawa zwyciężyła w przetargu na obsługę full service Polskich Linii Lotniczych LOT.

Presspublica, wydawca "Rzeczpospolitej" i "Gazety Giełdy Parkiet" dzięki programowi lojalnościowemu chce zwiększyć przyszłoroczną prenumeratę "Rz" o ok. 5 tys. egz., a "Parkietu" o ok. 1 tys. egz. Zdaniem ekspertów chmura pyłów wulkanicznych, która unosi się nad Europą, nie wpłynie na jakość sygnałów radiowo-telewizyjnych odbieranych w Polsce.

Kończy się pięcioletni spór pomiędzy tygodnikiem "Wprost" a byłem prezydentem RP Aleksandrem Kwaśniewskim. Dla dziewięciu na dziesięciu internautów sieć jest głównym źródłem wiedzy o swojej miejscowości i regionie. Po lokalne gazety sięga w tym celu dwie trzecie użytkowników internetu - wynika z sondażu przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu. Amerykańska sieć telewizyjna ABC (Walt Disney Co.) planuje likwidację 300-400 etatów.



Na 16 września p.o. prezes TVP Piotr Farfał zwołał posiedzenie nowej rady nadzorczej spółki - dowiedziała się PAP ze źródeł zbliżonych do rady. Na posiedzeniu tym prawdopodobnie nastąpi odwołanie Farfała z funkcji, bowiem rada jest mu nieprzychylna. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w czwartek ma zająć się wyborem członków rad nadzorczych regionalnych publicznych rozgłośni radiowych - poinformowali PAP w środę członkowie Rady. Mandaty dotychczasowych rad nadzorczych tych rozgłośni wygasły z końcem lipca. "Nasz Dziennik": Telewizja Polska w specyficzny sposób obchodziła Narodowy Dzień Życia, ubolewa gazeta, po emisji w środowy wieczór w TVP 1 dwuodcinkowego brytyjskiego filmu BBC "Łowca".

Protest w obronie "Trójki". "Politycy łapy precz!"


W sobotę przed budynkiem radiowej "Trójki" dojdzie do manifestacji słuchaczy, którzy chcą zaprotestować przeciwko ostatnim działaniom władz rozgłośni. Początek manifestacji przy ulicy Myśliwieckiej 3/5/7 zaplanowano na godzinę 8:50.

Rośnie sprzedaż "Angory"


W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny".

Brytyjska armia tnie wydatki na reklamę


Brytyjska armia obcięła swoje wydatki na reklamę o blisko połowę, wynika z danych opublikowanych w serwisie branżowym ”BrandRepublic”.

Konkurs na władze TVP


W dzisiejszej "Rzeczpospolitej" zostało opublikowane ogłoszenie o konkursie na prezesa i trzech członków zarządu Telewizji Polskiej.

Skoki Małysza oglądało 8,3 mln telewidzów


Sobotnia transmisja konkursu skoków narciarskich na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Vancouver przyciągnęła do TVP 1 średnio 7,5 mln widzów.

Formuła 1 w Polsacie wygrywa z konkurencją


Transmisje Formuły 1 po trzech wyścigach przyciągają do Polsatu średnio 2 mln widzów – pod względem udziału w rynku stacja w czasie ich nadawania wyprzedza konkurencję.

Zmiany w TVN Style. Znika "Miasto kobiet"


TVN Style w marcu wprowadzi do ramówki poradnikowy talk-show. Będą też nowości zagraniczne. Nie wróci natomiast "Miasto kobiet".

RMF Maxxx zagra w Oleśnicy


Spółka Multimedia, właściciel sieci RMF Maxxx, wygrała konkurs na radiową częstotliwość w Oleśnicy.

W Lublinie powstanie radio z muzyką poważną


Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ogłosiła konkurs na częstotliwość radiową w Lublinie.

Krasowski pracuje nad nową odsłoną "Europy".


Robert Krasowski, były redaktor naczelny "Dziennika", pracuje nad projektem nowego miesięcznika pod tytułem "Europa".

Wydawanie "Wprost Light" zostanie zawieszone


Według nieoficjalnych informacji "Presserwisu" AWR "Wprost" zawiesi wydawanie dwutygodnika. Od 9 listopada br. część treści z "Wprost Light" zostanie przeniesiona na łamy "Wprost".

Polskie Radio z cyklem koncertów "Gwiazdy za abonament"


Polskie Radio organizuje cykl koncertów "Gwiazdy za abonament". Będą się odbywać raz lub dwa razy w miesiącu.

Krakowskie media wzmacniają zespoły


Krakowskie redakcje wzmacniają swoje zespoły na czas niedzielnych uroczystości pogrzebowych pary prezydenckiej.

Zmiany w TVP: mniej misji, więcej powtórek


"Rzeczpospolita": W telewizji publicznej zapowiadają się poważne zmiany. Będzie m.in. mniej premier i "programów misyjnych", a kilkaset osób w spółce ma stracić pracę - wynika z planu restrukturyzacji, który telewizja przekazała Ministerstwu Skarbu.

Oddziały TVP stracą połowę wieczornego pasma


W jesiennej ramówce TVP Info wieczorne pasmo regionalnych oddziałów Telewizji Polskiej będzie o połowę krótsze.