Robert Korzeniowski odchodzi z TVP


Robert Korzeniowski, dyrektor Centrum Programów Wyspecjalizowanych i dla Zagranicy oraz dyrektor TVP Sport, zrezygnował z pracy w Telewizji Polskiej.

Polsat ma zapłacić 500 tys. zł za wyemitowanie programu, w którym Kazimiera Szczuka nazwała autorkę audycji Radia Maryja Magdalenę Buczek "starą dziewczynką" i parodiowała jej sposób modlitwy - orzekł Sąd Najwyższy, oddalając kasację TV Polsat w tej sprawie. TV Polsat nie komentuje wyroku. Wydawnictwa: Akademii Górniczo-Hutniczej, Politechniki Poznańskiej i Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu opublikowały w minionym roku najlepsze podręczniki akademickie. Konkurs na najlepsze podręczniki, organizowany przez Stowarzyszenie Wydawców Szkół Wyższych, rozstrzygnięto w czwartek podczas 13. Targów Książki w Krakowie. Dariusz Dąbski został jedynym właścicielem TV Puls. Stacja przestała szukać inwestora, co rynek odbiera jako kapitulację.



Canal+, pokazujący piłkarską Ekstraklasę, wystąpił z inicjatywą zorganizowania okrągłego stołu dla polskiej piłki. Robert Krasowski, były redaktor naczelny "Dziennika", pracuje nad projektem nowego miesięcznika pod tytułem "Europa". Na dzisiejszym posiedzeniu zarządu Telewizji Polskiej ma być omawiana sprawa zwolnień grupowych w spółce – dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis".

W poniedziałek po raz kolejny nie doszło do wyboru rad nadzorczych regionalnych rozgłośni publicznego radia. Jak ustaliła PAP, posiedzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w tej sprawie ponownie zostało przełożone.

Po połączeniu sieci Radia Plus (Eurozet) i Vox FM (ZPR SA) marka Vox FM nie zniknie z rynku. Jak już informowaliśmy, w wyniku umowy o współpracy między holdingiem Eurozet i należącą do ZPR Grupą Radiową Time powstanie ogólnopolska sieć Radio Plus. Zarząd Telewizji Polskiej wymienia dyrektorów oddziałów regionalnych. Zdymisjonowano już szefów TVP Kraków, TVP Łódź i TVP Białystok. Będzie też zmiana w TVP Katowice.

Prokuratora Okręgowa w Poznaniu zajmie się sprawą podsłuchiwania dziennikarza Cezarego Gmyza i prawnika Romana Giertycha. Niemal wszystkie największe firmy reklamy zewnętrznej zdecydowały się przystąpić do projektu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i zgodziły się, by polski rynek outdooru badać metodą Postar. Zwycięzcą prowadzonego przez Telewizję Polską przetargu na operatora technicznego MUX 3 jest TP Emitel - dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis".



Na jubileuszowej, 25. gali wręczono w piątek nagrody za ubiegłoroczne osiągnięcia telewizyjne – Wiktory. SPI International Polska rozważa wycofanie kanału Kino Polska ze Stanów Zjednoczonych. W Telewizji Polskiej znów będą zwolnienia grupowe – taką uchwałę zarząd spółki podjął w piątek.

Coraz gorsza sytuacja na dziennikarskim rynku pracy


Sytuacja na rynku pracy dla dziennikarzy w ciągu ostatnich miesięcy stała się dramatyczna, a będzie jeszcze gorzej. Do takiego przekonania doszli uczestnicy wczorajszej debaty "Czy wszyscy dziennikarze skończą pod pośredniakiem?".

Radio Maryja ma zapłacić 10 tys. Niesiołowskiemu


Sąd Okręgowy w Łodzi podtrzymał wyrok sądu pierwszej instancji nakazujący Warszawskiej Prowincji Redemptorystów - wydawcy Radia Maryja - zapłacenie 10 tys. zł zadośćuczynienia wicemarszałkowi Sejmu Stefanowi Niesiołowskiemu.

Konkurs na władze TVP


W dzisiejszej "Rzeczpospolitej" zostało opublikowane ogłoszenie o konkursie na prezesa i trzech członków zarządu Telewizji Polskiej.

Formuła 1 w Polsacie wygrywa z konkurencją


Transmisje Formuły 1 po trzech wyścigach przyciągają do Polsatu średnio 2 mln widzów – pod względem udziału w rynku stacja w czasie ich nadawania wyprzedza konkurencję.

Spór o sondę w "Warto rozmawiać"


Sonda z pytaniem dla widzów programu Jana Pospieszalskiego "Warto rozmawiać" zaczęła się w TVP 1 godzinę przed audycją. Ponieważ widzom tego nie powiedziano, ze zdumieniem już na początku programu słuchali, jakie są wyniki głosowania.

Miliony na odprawy w Polskim Radiu


"Gazeta Wyborcza": 3,6 mln zł - tyle według NIK kosztowała Polskie Radio beztroska polityka kadrowa koalicji PiS-LPR-Samoobrona. Pieniądze poszły na odprawy i odszkodowania.

Byli rzecznicy: rzecznik rządu niepotrzebny


Wczorajsza dyskusja podczas 12 spotkania z cyklu "Dialog PR" miała odpowiedzieć na pytanie, czy rzecznik rządu powinien być politykiem, gwiazdą czy po prostu PR-owcem.

Narodowa tragedia zmobilizowała wszystkich dziennikarzy


Choć sobota dla większości dziennikarzy jest dniem wolnym od pracy, z powodu tragedii w Smoleńsku redakcje zapełniły się błyskawicznie. Wracali nawet z urlopów w Egipcie.

900 dziennikarzy przyjechało na Eurobasket 2009


Mistrzostwa Europy w koszykówce mężczyzn - Eurobasket 2009, które wczoraj rozpoczęły się w Polsce, relacjonuje 900 dziennikarzy i komentatorów z całego świata.

Telewizyjna "Dwójka" stawia na teleturnieje


Pasmo teleturniejów o 19.30 wprowadzone w wiosennej ramówce Programu 2 Telewizji Polskiej zostanie przesunięte na 17.30. W związku z tym przesunięto też programy lokalne, które będą nadawane o godz. 16.

Polskie Radio chce pieniędzy od ministerstwa


Zarząd Polskiego Radia w kolejnym liście skierowanym do władz domaga się dofinansowania. Tym razem chce, by Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ponosiło część kosztów związanych m.in. z prawami autorskimi.

Animal Planet HD najpierw na platformie N


Discovery Networks Central Europe wprowadza na polski rynek kanał przyrodniczy Animal Planet HD.

L. Popiel i M. Orłoś felietonistami "Sukcesu"


Lidia Popiel i Maciej Orłoś będą felietonistami miesięcznika ”Sukces” (Wydawnictwo ”Przekrój”).

Przetarg na magazyn dla abonentów Cyfry+


Canal+ Cyfrowy ogłosił przetarg na przygotowywanie magazynu dla abonentów Cyfry+ pt. "Plus+".

Nowy redaktor naczelny czołowego dziennika


Tomasz Wróblewski będzie nowym redaktorem naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej". Wróblewski zastąpi Michała Koboskę, który wraca do wydawnictwa "Axel Springer Polska".