Witold Gadowski nowym dyrektorem TVP 1


Witold Gadowski został dyrektorem Programu 1 Telewizji Polskiej. Na stanowiskach zastępców dyrektora nie będzie zmian.

Rzecznik praw dziecka Marek Michalak alarmuje, że nadawane przed "Wieczorynką" zapowiedzi drastycznych materiałów "Wiadomości" TVP 1 źle wpływają na dzieci. Telewizja Polska planuje kolejną kontrolę w gdańskim oddziale regionalnym – dowiedział się "Presserwis". Wszystkie tygodniki opinii w kwietniu br. poprawiły sprzedaż – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy o rozpowszechnianiu płatnym razem. Na ten wynik wpłynął wzrost zainteresowania prasą po katastrofie prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem 10 kwietnia.



Organizatorzy konkursu World Press Photo zdyskwalifikowali ukraińskiego fotografa Stephana Rudika, który zdobył w tegorocznym konkursie trzecią nagrodę w kategorii Prezentacja sportu - fotoreportaż. Przychody Grupy Agora w pierwszym półroczu br. wyniosły 572,2 mln zł i były o 12,9 proc. niższe od osiągniętych w pierwszym półroczu 2008 roku. Koncern naftowy PKN Orlen rozpoczął w niemieckich mediach kampanię promującą niemiecką sieć stacji benzynowych Star.

Brytyjska armia obcięła swoje wydatki na reklamę o blisko połowę, wynika z danych opublikowanych w serwisie branżowym ”BrandRepublic”.

W regionach dotkniętych przez powódź największe sieci radiowe nie zastąpiły programów ogólnopolskich pasmami lokalnymi. Edipresse Polska SA wydaje kolejną kolekcję filmów na płytach DVD z książkami. Tym razem w 25-częściowej serii pojawią się filmy science fiction.

Telewizja Polska SA zastanawia się nad uruchomieniem kanału dla mieszkańców Wilna. "Polityka" Spółdzielnia Pracy, wydawca m.in. tygodnika "Polityka", będzie promowała następny numer "Niezbędnika Inteligenta Plus" zatytułowany "Czego szuka nauka?". Z początkiem lutego Jan Latała rozpocznie pracę na stanowisku szefa nowego serwisu informacyjnego RMF24.pl.



Stacja TVS chce pokazywać rozgrywki drugiej ligi piłki nożnej. Telewizja Polska radykalnie przycina budżety anten i oddziałów, stara się o 100 mln zł pożyczki i wysłała do polityków listy z apelem o pomoc, ale z zakupu 670 par butów nie rezygnuje. "Rzeczpospolita" (Presspublica) odwoła na początku lutego br. swojego korespondenta z Berlina Piotra Jendroszczyka. Zamyka też w siedmiu miastach Polski biura terenowych korespondentów, którzy mają pracować w domu. Obie decyzje podyktowane są oszczędnościami.

Chmura pyłów nie zakłóca sygnałów radiowo-telewizyjnych


Zdaniem ekspertów chmura pyłów wulkanicznych, która unosi się nad Europą, nie wpłynie na jakość sygnałów radiowo-telewizyjnych odbieranych w Polsce.

"Studio Lotto" w TVP Info


W przyszłym roku "Studio Lotto" z losowaniami gier liczbowych Totalizatora Sportowego ma być emitowane w TVP Info.

Tymon Tymański w radiu Roxy FM


"Trójmiasto nocą" – to tytuł autorskiego programu Tymona Tymańskiego, którego pierwszy odcinek pojawi się dziś w radiu Roxy (Agora SA).

Eska pozostaje liderem wśród sieci radiowych


Mimo spadku udziału w czasie słuchania Radio Eska w pierwszym kwartale br. pozostało liderem wśród sieci i rozgłośni ponadregionalnych – wynika z najnowszych badań Radio Track realizowanych przez Millward Brown SMG/KRC.

1,4 mln zł na kampanię "Faktu TV Extra"


Na kampanię telewizyjną odświeżanego dodatku telewizyjnego do "Faktu" (Axel Springer Polska) –"Faktu TV Extra" wydawca przeznaczy 1,4 mln zł.

Sierpniowe wyniki - spadły tylko "Wiadomości"


W sierpniu br. spośród programów informacyjnych spadek widowni zanotowały jedynie "Wiadomości" TVP 1 – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

"Dziennik Wschodni" funduje czytelnikom mieszkanie


448 tys. zł wynosi pula nagród w loterii "Apartament za czytanie", która 4 grudnia br. rozpocznie się na łamach ”Dziennika Wschodniego” (Media Regionalne).

IWP będzie szkolić prasę lokalną za unijne pieniądze


Izba Wydawców Prasy otrzyma 918 tys. zł dofinansowania z Europejskiego Funduszu Społecznego na cykl szkoleń dla prasy lokalnej "Akademia Prasy Lokalnej +".

Wicenaczelny "Newsweeka Polska" rezygnuje


Aleksander Kaczorowski, zastępca redaktora naczelnego tygodnika "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), od czerwca br. przestanie pełnić tę funkcję. Pozostanie publicystą pisma.

Agora wyda kolekcję o sławach światowego jazzu


”Giganci jazzu" to kolekcja Agory przygotowana we współpracy z Universal Music Polska.

Puls Kids i TV 6 otrzymały od KRRiT koncesje


Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła uchwałę o przyznaniu koncesji telewizji Puls na program o roboczej nazwie Puls Kids. Natomiast Polskie Media, nadawca TV 4, będą mogły uruchomić kanał młodzieżowy TV 6.

Komisja przypilnuje TVP podczas kampanii


"Rzeczpospolita": Telewizja publiczna powołała specjalną komisję, której członkowie mają dbać, by nie faworyzowano żadnego z kandydatów na prezydenta i w wyborach samorządowych.

Agora odnotowała zysk, ale przychody spadają


W ubiegłym roku Agorze SA udało się zwiększyć zysk, choć jej przychody spadły.

Dyrektor TVP Gdańsk został odwołany


Zarząd Telewizji Polskiej odwołał dyrektora TVP Gdańsk Piotra Ostrowskiego.

Radio Zet ma zakaz używania terminu "wielka kumulacja"


Sąd Okręgowy w Warszawie zakazał Radiu Zet (Eurozet) wykorzystywania na antenie, stronie internetowej radia oraz w działaniach promocyjnych określenia "wielka kumulacja" jako nazwy konkursu. Zakaz ma obowiązywać do zakończenia procesu, który Radiu Zet wytoczył RMF FM.