Wrzenie w TVP, trwa weryfikacja listy zwolnień


Związek Zawodowy Pracowników Twórczych TVP SA Wizja ogłosił w Telewizji Polskiej referendum strajkowe. Jeszcze w tym tygodniu związkowcy zaczną zbierać podpisy pracowników popierających to rozwiązanie.

Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich proponuje, by kandydaci na prezesa i członków zarządu Telewizji Polskiej zaprezentowali publicznie wizję przyszłości spółki. G+J Polska planuje zmniejszenie częstotliwości wydawania poradnikowego "Naj" z tygodniowej na miesięczną - nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis". Stałymi komentatorami programu "Pytanie na śniadanie" w TVP 2 zostali Robert Leszczyński - dziennikarz "Wprost", Michał Ogórek - felietonista "Gazety Wyborczej", Michał Karnowski - publicysta "Polski" i Grzegorz Chlasta - dziennikarz Tok FM.



Mariusz Woźniczka jest od wczoraj dyrektorem komunikacji produktów w Grupie Eurozet. To nowe stanowisko w tej grupie. W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny". W ostatni weekend, gdy większość stacji informowała o katastrofie prezydenckiego samolotu, spędziliśmy przed telewizorami godzinę dłużej niż w ostatni weekend marca.

Polski oddział Fox International Channels wprowadzi do Polski kanał Fox Life HD.

”The New York Times” przyznał, że jeden z jego dziennikarzy kopiował fragmenty artykułów m.in. z ”The Wall Street Journal”. We wrześniu br. wszystkie dzienniki ogólnopolskie miały sprzedaż niższą niż we wrześniu rok wcześniej. Związek Kontroli Dystrybucji Prasy zgodził się podać sprzedaż ukazującego się od 14 września "Dziennika Gazety Prawnej".

Termin kolejnego spotkania - to jedyne konkretne ustalenie, jakie zapadło podczas spotkania przedstawicieli Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Programu III Polskiego Radia z Wojciechem Jerzym Poczachowskim, członkiem zarządu Polskiego Radia, odpowiedzialnym m.in. za Trójkę. Z początkiem lutego br. Floriana Felsa na stanowisku prezesa Axel Springer Polska zastąpi Marek Sowa. Marek Zając został drugim zastępcą Katarzyny Janowskiej, redaktor naczelnej tygodnika ”Przekrój” (Wydawnictwo ”Przekrój”). Pełni tę funkcję obok Juliusza Urbanowicza.



Na listopad Phoenix Press planuje relaunch miesięcznika z krzyżówkami panoramicznymi pt. "Najlepsze Panoramy. Z życia wzięte". Reklamy, które w sobotę, po informacji o tragedii w Smoleńsku, zniknęły z głównych telewizji i z wielu rozgłośni radiowych, na razie nie wracają na antenę. TVP Info do zimowej ramówki wprowadza nowe programy weekendowe.

W. Reszczyński przywrócony do Polskiego Radia


Wojciech Reszczyński, zwolniony w lutym ub. roku ze stanowiska wicedyrektora Informacyjnej Agencji Radiowej Polskiego Radia SA, został przez sąd przywrócony do pracy.

2,6 mln widzów serialu "Duch w dom" w TVP 1


Serial komediowy ”Duch w dom” po czterech odcinkach przyciąga do TVP 1 średnio 2,6 mln widzów, a jego widownia maleje.

Andrzej Szwabe nowym prezesem Radia Lublin


Nowym prezesem Radia Lublin został wieloletni lubelski dziennikarz, ostatnio związany z PAP, Andrzej Szwabe. Wyboru dokonała w środę Rada Nadzorcza Radia Lublin - podało radio na swojej stronie internetowej.

Axel Springer Polska uruchomił serwis Autofun.pl


Ruszył serwis motoryzacyjny Autofun.pl, przejęty w sierpniu br. przez Axel Springer Polska od czeskiej firmy Anima Publishers.

Sąd ukarał byłego prezesa Radia Łódź


Sąd Rejonowy w Łodzi uznał wczoraj Dariusza Szewczyka, odwołanego w marcu prezesa Radia Łódź, winnym nieprzywrócenia do pracy dziennikarza Jarosława Warzechy. Nałożył na byłego prezesa 3 tys. zł grzywny.

Edipresse wydaje kolekcję filmów science-fiction


Edipresse Polska SA wydaje kolejną kolekcję filmów na płytach DVD z książkami. Tym razem w 25-częściowej serii pojawią się filmy science fiction.

Marek Król debiutuje na łamach "Super Expressu"


Marek Król, były redaktor naczelny tygodnika "Wprost" i były główny udziałowiec AWR "Wprost", zadebiutował wczoraj na łamach "Super Expressu" (Murator SA) jako stały felietonista tej gazety.

Dwaj turyści trafili nie do tego Sydney


Dwaj Holendrzy zamiast do Sydney w Australii trafili przypadkiem do Sydney w Kanadzie - pisze australijska prasa.

Bezkarne ataki na dziennikarzy w byłej Jugosławii


W krajach byłej Jugosławii aż 90 proc. ataków na dziennikarzy nie zostaje wyjaśnionych – informuje serwis Napadi-na-novinare.com.

KRRiT zmienia zasady podziału pieniędzy


W przyszłym roku to rozgłośnie publiczne otrzymają ponad połowę pieniędzy z abonamentu – zdecydowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Murdoch reorganizuje swój azjatycki biznes


Należąca do koncernu News Corp. azjatycka grupa telewizyjna Star Group zostanie podzielona, a część pracowników zwolniona.

Marek Sowa prezesem Axel Springer Polska


Z początkiem lutego br. Floriana Felsa na stanowisku prezesa Axel Springer Polska zastąpi Marek Sowa.

Brukowiec szpiegował niemieckich polityków


Czołowi niemieccy politycy byli śledzeni na zlecenie bulwarowego pisma "Bunte" – ujawnił tygodnik ”Stern”.

Wicenaczelny "Newsweeka Polska" rezygnuje


Aleksander Kaczorowski, zastępca redaktora naczelnego tygodnika "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), od czerwca br. przestanie pełnić tę funkcję. Pozostanie publicystą pisma.

Karnowski najbardziej promował swoją gazetę


Pracując w ”Dzienniku” i prowadząc programy w Programie III, Michał Karnowski najczęściej cytował swoją gazetę. Policzyli to związkowcy Trójki – uzasadniając obawy, że teraz Karnowski, jako publicysta ”Polski”, znowu będzie promował w Trójce swój tytuł.